Thursday, February 24, 2011

OuR ArTiStRy tEsT fOr rEsTaUrAnT dEsSeRt..!!!


first of all, i want to thanks 4 my lovelly lecturer miss anida
yang bnyak support kiteowg
&
my group members yg selalu bg kerjasam yg penuh
sblum kiteowng wt final projex btol3 kan
miss bg satu ari utk testting our dessert dlu
aku punyer dessert ialah
chill caramel cheese cake & chocolate devil cake
pastu aku nanyer la persetujuan geng2 aku
then.dyowang ckap kami ekot je..
so kami go on je la ngan idea tuh

aku wt la caramel cheese cake ngan member2 aku neh
1st time kot wt benda alah neh
sblm ni slalu wt baked cheese cake jew tp kali ni sj jew gedixsss2 nak try wt chilled plak
bak kate chepp
we should try new recipe yaww
hahahah speaking la plak..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`
u olls nak tawu ta..
bile dah siap kiteowg masuk la dlam chiller kan...
lepas 3 jam.aku g nengok la
dengan harapan menjadi la
then, lpas nengok 2..terkejut biawak aku
kecewa jew sbb ta set..cheese cake still cair
adoiadoadoiadoi...
geram pon ade gak..maybe ade bende yg kiteowang salah buadd kott
masing2 pk nape lah ta set kan..
dlam mase 2 kite wt kek ag satu 2..
cantek je menjadi
texturenyer pon cantek..gebu jew mcam kulit aku..hahahah
pasal cheese cake 2 kiteowng dah pk kate putus
kami wt laen dan lebihkan gelatin dan prepare gelatin ngan betoll
 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
at last......menjadi...
hooreyyyy!!!!
melompat2 kiteowng taw mcam beruk...best sngt2..
so we start to decorate our dessert 
tp presentation ni juz utk nak dpatkan komen2 yg boley mprove ag la

tibanyer ari isnin yg lpas kan
ari yg akan menentukan adakah dessert kami 2 berjaya atau ta
kiteowang gigih la prepare chilled cheese cake and chocolate devil cake 2
bile dah siap jew kami wt chocolate work, sugar work and tuilles utk garnishing our dessert
jam menunjukkan kul 3 
so kami start plating

my group members (quan,fik,she beng & paan)
taraaaaaaaaaa...neh la hasilnyewww

**chilled caramel cheese cake

**chocolate ddevil cake
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ni pulak hasil dr group shidah, dede dan pipot

**ta ingt nme dessert ni (soe :P)

 **chocolate brownies

**mango pudding
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Manakala group wani,pika & huda ..ini dy..hasil kerja dyowng

 **padang kota

**chocolate moist cake
===================================================================
Ni plak hasil group intan,leha & izzah

 **baked cheese cake
 lagi satu adalah chocolate mousse (tade gamba)

~~Dessert dr kelas A2 akan menyusul kemudian~~

No comments:

Post a Comment